(Re)organiseren Kinderopvang Administratie
Goede Kinderopvang Administratie
Een goede Kinderopvang Administratie neerzetten en bijhouden is een flinke klus die vaak onderaan het lijstje van prioriteiten staat omdat u gewoon liever meer tijd steekt in andere zaken. Maar juist in de Kinderopvang is het heel belangrijk om dit goed op orde te hebben. Denk alleen maar aan de GGD. Als de Inspecteur bij u langs komt dan wordt er een hele vracht aan documenten van u gevraagd. En het liefst nog z.s.m. en digitaal ook. Vaak bent u dan uren bezig om dit te vinden (waar had ik dit nu ook weer opgeslagen, neergelegd???) Het zweet kan je dan uitbreken want dit heeft gevolgen voor je rapport en soms zelfs voor het voortbestaan van je bedrijf!
Heb je dan eindelijk alles bij elkaar en opgestuurd dan blijkt ineens dat je presentielijsten niet aan de daaraan gestelde eisen voldoen, dat je Meldcode Kinderopvang een verouderde versie is en in je Pedagogisch Beleid onderwerpen ontbreken zodat ook deze niet voldoet. Om gek van te worden!
Kindadministratie
Maar ook de kindadministratie is bewerkelijk want voor ieder kind moet een contract (dat ook weer aan bepaalde eisen dient te voldoen) aanwezig zijn. Het moet duidelijk zijn wanneer het kind komt, ruildagen, extra dagen, allemaal belangrijk om goed bij te houden anders kloppen de facturen niet en loop je geld mis. Om nog maar niet te spreken van de gevolgen die dit kan hebben voor de groep. Het BKR mag immers niet worden overschreden maar je wilt ook niet teveel mensen op de groep hebben staan.
Personeelsadministratie
Dat brengt ons meteen bij de personeelsadministratie: wie staat waar op de groep? Vrije dagen, ziek, vakantie enz. Ook dit moet goed bijgehouden worden om de juiste gegevens naar het salarisbureau te kunnen sturen want de loonstrookjes moeten ook kloppen.
Een goede Kinderopvang Administratie neerzetten is dus echt een flinke klus die niet onderaan maar bovenaan het prioriteitenlijstje hoort te staan want hiermee valt of staat het reilen en zeilen van uw Kinderdagverblijf maar u hoeft dit niet zelf te doen. Joke neemt dit graag van u over. U kunt ervoor kiezen om een goed werkbare administratie te laten neerzetten en deze dan zelf bij te gaan houden maar u kunt dit ook helemaal bij Joke onderbrengen zodat u hier zelf niets meer aan hoeft te doen. Neem contact met ons op en Joke bespreekt graag de mogelijkheden met u.